کاویان گستر اراک

طراحی و ساخت قالبهای پلاستیکءدایکاستءانجام خدمات فرز cncءتولید قطعات پلاستیکی

کاویان گستر اراک

طراحی و ساخت قالبهای پلاستیکءدایکاستءانجام خدمات فرز cncءتولید قطعات پلاستیکی

ماشین آلات تزریق

ماشین آلات تزریق

دستگاههای تزریق پلاستیک متشکل از قیف تغذیه، متهی مارپیچی تزریق و واحد حرارتی میباشند. قالبها در صفحات گیره ی دستگاه قفل شده و سپس پلاستیک از دهانه اسپرو به قالب داخل و قطعه تزریقی ایجاد میگردد.

دستگاههای تزریق بسته به میزان نیروی اعمالی صفحات گیره ی آنها به تناژهای مختلف تقسیم بندی میشوند.



  

این نیرو، قالب را هنگام فرآیند تزریق ثابت و بیحرکت نگاه میدارد. 

 تناژِ دستگاه میتواند محدودهای مابین 5 تا 6000 تن را در بر گرفته و البته تناژهای بسیار بالا از کاربرد نسبتاً کمتری برخوردار میباشند. نیروی گیره ی موردنیاز توسط مساحت تصویرشده ی قطعه تعیین میگردد. سپس، به ازای هر اینچ مربع از این ناحیه تصویرشده، ضریبی مابین 2 تا 8 تن در آن ضرب شده و نیروی گیره موردنیاز حاصل میگردد.   

 به عنوان قاعده ای کلی، 4 یا 5 تن بر اینچ مربع عددی قابل قبول برای اکثریت قطعات تزریقی محسوب میشود. 

 اگر پلاستیک مورد استفاده بسیار خشک باشد، به فشار تزریق بیشتری برای پر نمودن قالب نیاز خواهیم داشت و نتیجتاً نیروی گیره بالاتری نیز برای نگاه داشتن قالب مد نظر خواهد بود. همچنین، نیروی گیره ی مورد نیاز ممکن است بواسطه ی نوع مواد مصرفی و ابعاد قطعه تعیین گردد: قطعات پلاستیکی بزرگتر نیروی گیره ی بیشتری را نیاز خواهند داشت.

 

در حال حاضر، با حضور ماشینهای تمام الکتریک عرصه بر ماشینهای تزریق هیدرولیکیِ رایج تنگ و تنگتر میشود. شرکتهای ذیربط، این ماشین آلات را به دلیل صرفه جویی 80 درصدی در مصرف انرژی و نیز تکرارپذیری تقریباً 100 درصدی که به لطف حضور سروو موتور میسر گشته، به نمونه های هیدرولیکیِ رایج ترجیح میدهند. در عین حال که قیمت یک دستگاه تزریق الکتریکی حدوداً 30 درصد از دستگاه هیدرولیکی معمولی بالاتر است، تقاضای وسیع محصولات پلاستیکی، در حال برطرف نمودن این مانع مالی است. 
این گمانه زنی وجود دارد که دستگاههای تزریق هیدرولیکی تا 20 سال آینده به تاریخ خواهند پیوست، چراکه هر روزه و به دلیل فضای رقابتی موجود، شرکتهای بیشتری در حال کوچ به دنیای جدید ماشین آلات الکتریکی هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.