کاویان گستر اراک

طراحی و ساخت قالبهای پلاستیکءدایکاستءانجام خدمات فرز cncءتولید قطعات پلاستیکی

کاویان گستر اراک

طراحی و ساخت قالبهای پلاستیکءدایکاستءانجام خدمات فرز cncءتولید قطعات پلاستیکی

اتوماسیون طراحی مکانیکی

اتوماسیون طراحی مکانیکی

رشد سریع تکنولوژی در زمینه طراحی، ساخت و تولید و همچنین پیچیدگی قطعات و ماشین آلات، مهندسان و طراحان را در شرایطی قرار داده است که دیگر بدون استفاده از کامپیوتر، امکان طراحی و ساخت قطعات صنعتی برای آنها وجود ندارد.

امروزه نرم افزارهای طراحی مهندسی مناسبی به منظور طراحی قطعات و مجموعه های مکانیکی جهت استفاده مهندسان ارائه شده اند که به آنها نرم افزارهای طراحی مکانیکی (Mechanical Design Software- MDS) می گویند. 

 نرم افزارهای طراحی مکانیکی، نه تنها به مهندسان در طراحی و ساخت قطعات، قالبها و ماشین آلات صنعتی پیچیده کمک می کنند، بلکه با شبیه سازی واقعیت فیزیکی و قرارگیری طرح در شرایط واقعی سینماتیکی و دینامیکی، امکان بررسی و تجزیه و تحلیل طرح را به منظور طراحی بهینه قبل از ساخت آن به مهندسان می دهند. 


این دو قابلیت (طراحی و شبیه سازی) امکان تجزیه و تحلیل قطعات، قالبها و ماشین آلات را قبل از ساخت برای طراحان فراهم می کند؛ به طوری که طراح با ساخت هر یک از قطعات در کامپیوتر و کنار هم قرار دادن و بررسی و تجزیه و تحلیل آنها در بارگذاریهای مختلف و شبیه سازی مکانیکی مجموعه مونتاژی، امکان بررسی مجموعه کامل طرح را دارد؛ حتی با شبیه سازی نیروی وارد شده از خارج، سیستم امکان بررسی واکنش مجموعه قطعات را در برابر بارگذاریهای خارجی داراست. 


در این مجموعه، طراح ضمن دارا بودن توان تغییر هر یک از قطعات، امکان بررسی تغییرات را روی کل سیستم دارد.

این بدان معناست که امروزه، نرم افزارهای طراحی تنها جهت ساخت یک مدل سه بعدی در کامپیوتر به کار نمی روند، بلکه به منظور طراحی یک قطعه مکانیکی در چهارچوب یک سیستم فعال، شناور و کاملاً متغیر با معادلات مکانیکی استفاده می شوند که قابلیت اعمال تمامی فاکتورهای جانبی محیطی را روی سیستم دارد.


علاوه بر آن، طراح قادر است در هر مقطع از طراحی، هر نوع تغییر مورد نظر خود را اعمال کند و رفتار سیستم را در برابر تغییرات جدید بررسی کند. به یک چنین سیستمی، اتوماسیون طراحی مکانیکی (Mechanical Design Automation- MDA) می گویند.


این سیستم باعث شده است تا نرم افزارهای طراحی مکانیکی از حالت یک ابزار خارج شوند و تبدیل به یک همکار برای طراح گردند